Search
Close this search box.

תערוכה 16.08.13-21.09.13 > Deadwood

תערוכה קבוצתית משותפת לאמנים הפועלים בסדנאות הכוללת גם את יוסי ברגר, אמן אורח ששהה בסדנאות במשך ארבעה חודשים, ואת דורון תבורי בשיתוף פעולה עם יוחאי אברהמי.

העבודות הכלולות בתערוכה נעות בין מצבי קץ מובהקים למשל הבית הבוער הניבט מעינית הצצה בדלת, אל מהלך מרומז יותר:  רישום קריסטל המאזכר חשיפת יתר שרופה בצילום, והעציץ המתייבש בצבעי שלכת בעבודותיה של ליהי חן.

תצלום עצי הזית היבשים הנחנקים לצד החומה של ינאי טויסטר, שלושת ציורי הפנדה של שריפות שמציגה אורן בן מורה, ותחושת תת החשיפה בציור השמן האפל גם הם חולקים את המעבר הפועם בין המובהק למרומז.

קבוצת תצלומים שמרכיבה מודל עולם המעמת פרטים מבניים ממקורות שונים ביניהם ארכיטקטורה, אופנה, גראפיקה, וציור, נטענת ומתפרקת בו זמנית ממשמעות נרטיבית בעבודתו של יוסי ברגר, תצלום קברו של קולומבוס מבסס את הקשר הישיר בין חיפוש, אקראיות, ותהילת עולם.

ציור הקיר של צחי בוחבוט הנמצא ממול עושה פעולה דומה ושונה בו זמנית: “חומרתו” של הציור בשחור ולבן מופרת ע”י תוספות הפוסטר, והז’אקט הנושא אף הוא ציור: גם הם בשחור ולבן. בחדר הסמוך תלויה עבודה נוספת, המשלימה את הקשר העדר הצבע: מעין שלד כריש מוכסף עשוי בד.

עבודת סכיני הנחושת הנקראת “מרסל” של אבי סבח כוללת גם פרוות מלאכותיות חרוכות שנכוו ונגזרו לצורת הסכין החורכת.

Acallam na Senorach – שיחות עם קדמונים – הוא נרטיב אירי מסוף המאה ה-12, העוסקת בעלילות לוחמי הפיאנה הפגאניים, כפי שסופרו לפטריק הקדוש בעת שעבר באירלנד במאה החמישית והכניסה תחת כנפי הנצרות. זוהי עבודת ווידיאו באורך 28 דקות המהווה חלק מתוך הפרויקט המשותף של יוחאי אברהמי ודורון תבורי ” בארץ הגלעד”.

נוכחותם המרובדת של כל אותם דימויים הטומנים בחובם משמעויות נוספות של מאבק, התנגדות, ומעל לכל פוטנציאל על זמני שופע חיות של טרנספורמציה הפועם באמנות גם כאשר נדמה כי נושאיה ומושאיה הפכו מזמן ל- deadwood: החומרים והנרטיבים במבט של כאן ועכשיו ממנו מתפצלים שבילי ההיסטוריות העתידיות.

ורד זפרן גני.